Frida Bergman

Gårdagens hoppdag

Permalink1
Igår efter tävlingen så hoppade jag nästan alla hästar i stallet, bara för att försöka få tillbaka självförtroendet.
först fick jag hoppa upp på nasse efter Jennie hade ridit, och herre jävlar vad fort det gick, shit!
Efter det fick jag hoppa Zeb, snälla killen som ställer upp när jag lägger honom i skiten! Där ser man verkligen att jag har noll känsla på hinder..
Sen var det stjärnans tur - orlandia, seriöst vad enkelt det var att hoppa henne. Fick till den där härliga och enkla känslan, efter henne så red jag lace för första gången. Det är jockes mammas häst, har gått 1.40 hoppning innan men är nu pensionär, satt bara och log när jag red henne! Det är en sån häst jag skulle behöva, som sköter det mesta och jag bara åkte med :p
sist ut var arivia och hon hoppade helt okej :) första gången jag hoppar lite mer hinder och bana på henne :)
 
Här har ni en film från hela dagen, även iskras tävling.
 
 
#1 - - Caroline Bågfeldt:

Sv: Precis, jag brukar sällan få beröm för min ridning, utan folk blir mest förvånade över hur jobbigt man faktiskt har det. Kommer ihåg så väl i april när jag var på meeting och första dagen var Chuck sådär glatt pigg och sög tag i alla hinder. Jag behövde mest styra och så, han var riktigt på och ville verkligen hoppa. Dagen efter red jag en klass där han var GALEN. Alltså han var OKONTAKTBAR, jag fick ta i med alla muskler för att få stopp på honom.

Efter denna rundan kommer en lagkompis fram och frågar hur det hade gått(hon hade inte sett rundan, men hon hade sett den dagen innan) och då sa jag att han var sjuuukt stark och pigg så jag fick göra halt osv.

Då får jag till svar, "piggare än igår?!?!?!!!!! :OO" och ja, det var han svarade jag. Och hon blev helt stum, hon visste lixom inte om att det fanns hästar som var så pigga och känsliga och blockerade.

Det var nog först då jag insåg att han är inte lätt. Men visst fasen kommer jag ha nytta av det på nästa häst, helt klart. (Blev en hel novell nu typ, men hoppas du fattar, haha)

Till top