Frida Bergman

13 saker alla säger innan de får barn

Permalink1

1. Jag skulle aldrig fylla mitt instagramkonto med bara bebisbilder.
– Vem vill se selfies på mig när jag kan lägga upp en bild på min bebis när den provar gröt för första gången, eller sover, eller rullar runt?

2. Det är klart det går att gå på restaurang med barn.

– Ja, om man står ut med att äta helt svettig och med andra gästers suckar och blickar går det finfint. Kall mat som går att äta med en hand är att föredra.

3. Kan folk med barnvagn bara hålla sig ur vägen?

– Kan människor utan barnvagn ta ett steg åt sidan?

4. Hur kan man bara prata om barn en hel middag?
– Vad pratade man om innan man fick barn? Det finns ju hur mycket som helst att ta upp, som bajs, sömnrutiner, utvecklingsfaser, snorsugar och vilket blöjmärke som är bäst.

5. Lite skit rensar magen.

– Är den där nappflaskan verkligen kokad i fem minuter? Har alla i rummet spritat händerna?

6. Det är väl bara att skaffa barnvakt?
– Vem är kapabel att ansvara för mitt barns liv? Då måste jag först skriva en bok med alla rutiner. Sen måste jag barnsäkra hela barnvaktens hem samt förhöra mig om att personen verkligen inte sover sig igenom barnskrik.

7. Barnet måste sova i egen säng, det är viktigt för parrelationen.

– Hur vore det om vi gjorde om hela sovrummet till en enda stor säng så att alla kan sova tillsammans?

8. Jag kommer att laga egen barnmat.

– Barnmat på burk måste ju innehålla allt ett barn behöver. Jag är glad om jag har tid att värma en mikrolåda till mig själv som lunch.

9. Jag kommer inte sluta bry mig om hur jag ser ut bara för att jag får barn.
– Finns det någon tröja som åtminstone inte luktar spya så är jag nöjd. En fläck på ärmen går att dölja om jag kavlar upp den.

10. Mina barn ska inte få socker innan de fyller 2.

– Visst får hen smaka lite glass? Jag fick ju godis när jag var liten och det är inget fel på mig.

11. Jag kommer aldrig byta blöja på mitt barn offentligt.

– Nöden har ingen lag. Det är dessutom väldigt smidigt att byta blöja i vagnens liggdel.

12. Mitt barn ska inte få sitta med mobilen hela tiden. 

– Mobilen eller paddan fungerar utmärkt som barnvakt vid handling, matlagning, bilresor och utbrott i kollektivtrafiken. Babblarna är alltid ett säkert kort, varför finns det bara tre sånger?

13. Jag kommer aldrig prata om barnets bajs med min partner.
Den senaste sms-konversationen med min partner ser ut såhär:
– Har Lisa bajsat idag?
– Ja, två gånger. Första laddningen var bajset hårt och grynigt. Nu andra gången var det lösare och typ gult.
– Hurra! Visst gav du minifom och magdroppar?


Hahaha så sant!! 



Blöjbyte på bakluckan på bilträff 😂

#1 - - Anonym:

Haha så sant 😃

Till top