Frida Bergman

Underbara ferran

Permalink0

Oh, hon var så himla fin nu ikväll! 

Gustav orkade inte följa med så blev lite egen tid ist..

Det stod kvar två hinder från träningen, en oxer och ett räcke med bom före och efter, sänkte ner oxern till 70 kanske och gjorde ett kryss av räcket. 
Red fram först såklart sen började jag att rida lite krångliga vägar över bommarna, som bara låg tre m från hindret, mycket nyttigt och fick henne fint på plats! Hoppade sedan några språng på båda och hon var så fin, man märker dock att hon har tappat lite ork, sprången blir lite stressade och på fart ist för att backa av och hoppa upp sig ordentligt, men vi ska nöta på i höst och vintern! 
Försöker att lägga in små hinder nästan varje gång jag rider på banan eller i ridhuset nu, mest för min del. Har tappat avståndskänslan ännu mer än innan och så fort jag får fram någon bom så märker man vad man måste bättra på! 😄

Men stor stjärna till finaste lilla hästen idag!❤️ 


Några älskingsbilder ifrån en fotografering med DBK förra hösten!

Just det, den 8/10 så ska jag och ferris modella för nya kollektionen, ska bli såå roligt! 😍

Till top