Frida Bergman

Stor omställning

min vardag Permalink0
Skulle ljuga om jag inte erkänner att det gör lite ont i hjärtat att se stallkompisarna i vita ridbyxor, tvättade hästar och veta att en härlig tävlingsdag i vårsolen väntar..
Känns som att jag har börjat vant mig vid tanken på att jag snart kommer vara en hästtjej, fast utan häst.. hur jäkla konstigt det än känns efter alla dessa år! Om någon frågar ska jag alltså svara att nej, jag har ingen egen häst längre. Så sjukt att få in i huvudet, har ju alltid haft egen häst sen jag var 6 år.. något som har vart så självklart i 20 år ska inte vara lika självklart längre!
Får påminna mig själv flera gånger om dagen när jag surfar in och letar efter bra fynd nu under rean, att jag har snart ingen häst att köpa saker till.. och jag som älskar att shoppa häst saker, det svider faktiskt rejält!
Och alla saker jag har då, ska jag sälja allt? Eller ska det packas ner i några år om jag får upp suget och kanske köper en ny? Gud känns som att hela mitt liv är ett stort frågetecken just nu!
Men det känns samtidigt rätt, jag vill kunna lägga min energi på annat, och framförallt alla pengar som det här kostar.. Kunna ta en spontan resa med familjen, eller åka upp till fjällen över jul, sånt som jag har fått stå över i alla dessa år, och någonstans ska det faktiskt bli skönt att inte vara hästägare, svårt men skönt!
 
 
 
Till top