Frida Bergman

Så sugen!

min vardag Permalink0
Blir så himla tävlingssugen när jag sitter på tävlingsdatabasen och letar efter ev. tävlingar jag och Sofie ska åka och sälja på i år, alltså ohhhh vad jag vill ut och tävla!
Men bara att inse att jag har verkligen inte ekonomi till det just nu, så himla tråkigt att det har blivit så sjukt dyrt att tävla!
För det första så har dom höjt licensen till över 800 kr!! Alltså bara det tycker jag är helt sjukt, visst att det ska kosta om du är på en högre nivå, men hallå kom igen - betala dessa pengar för att åka och hoppa lokala och regionala klasser, det är sjukt!
Och att själva startavgiften har blivit så sjukt mycket dyrare - nu kostar en klass MINST 120 kr, för att gå in, hoppa i ca 1 minut och förhoppningsvis få en rosett, i värsta fall får du betala för att få en rosett vid felfri ritt! Och vill du vara med att tävla om ett halvt ruttet spö som dom har köpt på Ullared, då får du räkna med MINST en staravgift på 170 kr!
Plus bensin och nu lån av transport / lasbil - jag kommer tyvärr få inse att vi inte kommer komma ut detta år heller, kanske på någon pay and jump bara för skoj skull! Vilket är så himla tråkigt, för att hon har känts så himla fin på träningarna!
 

Saknar att göra henne fin på kvällen, putsa utrustning, se hur jäkla glad hon blir när jag tar fram transportskydden och lastar på henne, hur nervös jag är och undrar varför jag gör det, känslan efter en härlig runda, äta hamburgare i solen, bli förbannad över att jag kan bättre, se hur glad ferris är!! - oh vad jag vill ut!
 
 
Till top