Frida Bergman

Kvällens hoppträning

min vardag Permalink0
Det känns ju lite tråkigt att alltid börja med att skriva att det har gått bra, väldigt bra till och med.. Men alltså hon har verkligen vart super alla hoppträningar dom senaste månaderna!
Och även ikväll så var hon så duktig så, även jag!
 
Nu under hösten och vintern har vi tränat mycket kontroll, men inte att bara att korta upp och samla, det är det jag gillar med Magnus, han får mig att våga rida på framåt, men utan att jag inte har någon kontroll.
Har även lagt stor fokus på min sits, vill ju gärna sitta djupt med längre tyglar.. nu har jag fått tänka om helt. Korta tyglar, två och trepunkt sits och våga låta henne vara mer, och det har blivit sån skillnad på henne. Hon ställer upp till 200 % igen och verkar trivas med min ridning igen, blir inte alls lika mycket dragkamp och tjats med handen.
Nu ikväll var det låånga banor i fokus, så vi hoppade först fram på två små hinder på volt med 3 språng i mellan, helt okej känsla. Sen vidare att direkt hoppa en bana på 14 språng, och vårt stora problem har ju vart att det går fortare och fortare ju mer hinder jag hoppar, så detta var verkligen ett bra test för oss att se hur vi ligger till, och det går verkligen framåt!
Känner själv att jag blir för stressad i min ridning så fort det blir en längre bana, ist för att lugnt rida ett hinder i taget och lita på att hon är inom ramen, avslutade med att hoppa en lika lång bana på ca 1m och jag är faktiskt väldigt nöjd, hade en bra galopp, vågar rida på och lita på att hon är hos mig! :D Guldstjärna fick vi faktiskt ett par gånger under dagens träning också :)
Riktigt roligt att Magnus ser stor skillnad mot första gången jag var med, och ändå så är hon ju inte igång lika mycket som hon har vart, men som sagt känns det som att vi verkligen är på rätt väg :DBildresultat för bovean ferrari frida
 
TB - vår första 1m start, jag var så jäkla rädd för den där oxern, men se så hon gör det - min stjärna till tant!
Till top