Frida Bergman

En värd timme!

min vardag Permalink0
Lägg en timme av din tid och titta på det HÄR!
Mia skäringer har gjort ett grymt program om vikthetsen och hur vårt liv handlar allt mer och mer om uteseende!
Jag själv fick mig en riktigt tankeställare när jag såg första avsnittet, och vad man själv har upplevt det om man tänker efter.
Hur många har inte jämfört sig med vänner och andra i sin omgivning? Jag själv gjorde det extremt mycket när jag var mindre, blev alltid retat för att jag var smal och inte hade några former, inga tuttar och blev kallad plankan i flera år.. Tur att jag var så säker i mig själv som jag faktiskt var, tack mamma och pappa för det! Skulle nog kunna mått så mycket sämre av det och blivit mycket mer nedtryck än vad jag blev.
Jag hoppas att jag lyckas nästan lika så bra att uppfostra Hugo att tro på sig själv och ha rejält med skinn på näsan. Tänk bara vilken skillnad det är i klimatet nu mot när jag växte upp? Som tur var så fanns inte sociala medier på samma sätt som nu, då räckte det med att man fick höra såna ord i skolan och någon "vän" som la en spydig kommentar ibland. Förstå att komma hem och det fortsätter genom datorn och mobilen, fy fan säger jag bara!
Som dom säger i programmet, undra hur många timmar av våra liv vi lägger på att vara missnöjd med vår kropp och jämföra den med andras.. Jag är inte ett dugg bättre jag, jag har så mycket jag är missnöjd med och vill ändra på men samtidigt så är jag starkare i mig själv nu än när jag var 15 år.
Känner ni igen er i något av det jag har skrivit?
 
 
 
Till top