Frida Bergman

Några timmar kvar av 2014

Permalink0
Har varit ett väldigt blandat år för min del!
I början av året så stod jag med två hästar och hade tagit det jobbiga beslutet att sälja min fina älskade Iskra. Som tur är så blev det ju riktigt bra för oss båda, jobbade ju även i ett stall och tack vare det så har jag min fina ferran som står i stallet, det är jag grymt tacksam för även om jag insåg att jag inte ska jobba med hästar utan bara ha det hobby!
Började jobba på ett äldreboende nere i Kungsbacka och trivdes så himla bra, sommaren kom och jag åkte på mitt första meeting som var så himla mysigt - bara jag, mamma, ferran och underbart väder, kunde ju inte vara annat än underbart?
Men tyvärr så tog även det underbara slut och jag och Jocke valde att gå skilda vägar, ett av dom jobbigaste beslutet jag har tagit! Saknar fortfarande alla underbara människor där nere, och såklart min extra familj! Jennie och Magda kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta, och såklart även lilla Wille! Sjukt att få vara med hela jennies graviditet från början tills han kom ut, sötaste lilla unge! 
Sista månaden så har jag bott helt själv för första gången i mitt liv, grymt jobbigt men även väldigt givande, för jag kom inte hem till Nyköping som samma person innan jag flyttade ner..

Som varje år så har det varit upp och ner gångar, men känner mig ändå stark och väntar bara på vad 2015 har att erbjuda! :)






Till top