Frida Bergman

Dagens ridpass

Permalink0
Skulle ju egentligen jobbat 7-16, men som vanligt är det kaos med folk så fick gå hem vid 10 för att hinna med hästen och tillbaka vid 14 och jobba till 21.30!
Som jag skrev igår har jag ju inte ridit på ca 4 dagar, Sofie och jullan har ju vart snälla och ridit henne :) 
Men igår skrev Sofie att hon hade betet sig lite konstigt när hon red sist: 


Och igår hade det väl inte gått toppen för stackars jullan igår heller, så idag åkte jag dit och visste att det skulle behövas rejält med tålamod ;) 
La mycket fokus på att ställa igenom henne ordentligt i skritten, likadant i traven sen och fokuserade på att hon skulle vara lugn och lyssna på minsta lilla förhållning! Jätte fin var hon efter en stund, sedan tog jag galopp i båda varven i lätt sits och bara fokus på lång och låg! Efter hand började jag kräva lite mer, lite öppna, skänkelvikningar och förvänd - kändes väldigt enkelt och bra så avslutade med att skritta ut en sväng :) i morgon tänkte jag bygga upp två hinder och bara försöka ligga och rulla på :)

Och varför hon var så konstig med Sofie tror jag har med att det börjar bli kallt, hon blir som en helt annan häst på sommarn än vintern, och tror att det börjar komma tillbaka!
Men idag kändes hon ju iaf jätte fin och fräsch! :D






Till top