Frida Bergman

Gårdagens motion

Permalink0
Igår så longerade jag ferran, och under tiden så kom jag och tänka på hur fort dom lär sig att lägga sin balans i handen eller i en inspänning när man longerar..
När jag jobbade hos Pontus Hugosson så longerade alltid han sina hästar i grimma, tyckte det verkade konstigt i början, speciellt då när jag hade iskra som knappt kunde galoppera utan en massa balans och stöd från ryttaren.
När jag köpte ferran så brukade jag göra det bara för att göra av med lite energi men började sen spänna in henne lite när jag longerade, igår fick jag mig en tankeställare!
Brukar ju såklart alltid börja låta henne värma upp själv men igår så sket jag i att spänna in henne och lät henne jobba själv och hitta sin egna balans, så häftigt och se hur hela hästen blir balanserad och så fort ryggen och bakbenen kommer så trillar huvudet ner och halsen längs ut! 




Till top