Frida Bergman

Ansökan

min vardag Permalink0
Efter lite diskussioner hemma så har vi kommit fram till att det kanske är dags att ansöka om förskoleplats.. Det kan ju ta flera månader innan man får någon och man märker mer och mer på Hugo att han skulle tycka det var så roligt. Och såklart underlättar det ju vardagen något enormt, vi har ju båda två jobbat fullt sen i februari och försökt fixa barnvakt och Gustav har tagit ut strödagar.
Men skulle vara så himla skönt att ha honom på förskola när jag jobbar och veta att jag får åka hem och sova, utan stress som det kan vara nu ibland.. Vi har haft världens bästa hjälp från både mina och Gustavs föräldrar, men ibland går det ju inte alltid att lösa!
Känner att min kropp börjar säga ifrån, är ständigt trött och humöret går bara neråt i en ond spiral, så dags att ta tag i livet och försöka ordna upp det!
 
Jag har alltid sagt att vi ska vänta med att ansöka tills vi vet vart vi ska bo, men samtidigt så går det ju att flytta honom om vi skulle hitta ett hus någon annanstans mot där vi har sökt!
Så nu har jag ansökt på 3 olika ställen i Åby, får se hur lång tid det tar innan vi får något svar :)
 

Stora killen!
 
 
Till top